Thursday, December 30, 2010

hidup x slalu hepy..huhu

ak rse pas nie idup ak kmbali cm mule2 msuk li...huhux best lgsg..knp ar bru hepy kejap smua nyer leh ilang...tp beze yg nie..nie ak leh rse hepy ak akn ilang..sume kwan2 ak yg ak slalu kuar ari2 dah nk tggal kn ak...huhu..sdih nyer...ble lg ak nk kuar ngan kwn2 ak yg nie..wlaupun kwan yg berbeze tp ari tgglkn ak ttp sme..huhu..tp nk wat cm ne..nnti kte jumpe blik kn..hihi..smge korang sume slmt smpai ke destinasi masing2...huhu..ak plk duk kmn nie tnpa hala tuju..x tau idup ak cm ne nnti......):..bubyee kwan2 ku..

Wednesday, December 29, 2010

mc..oh...mc

hihi..ari nie ak x g keje lg...best nyer leh tido lme2...mls nyer la nk keje skrg..pjam celik pejam celik bru sebln li..lmbt lor abih..x ske tul ak li nie...ari nie ak mc skit gg sh sbb dah cabut dah gg ak yg blubg...huhu..geram ak dr 2 dah la letak ubt bius byk..pas 2 ckp kalu skit angkat tgn..ak angkat tgn die wat x tau je..pndai la die 2..skit gile..pas nie ak dah serik cabut gg..ssh la ak nk mguyah skrg...bleh la ak kurus..p ak rse nfsu mkn ak makin mnjadi2 je...hahahha..gemuk+hitam=li..huhu..yg 2 la kte bljar math untuk malam nie...hihi...tgk abis dah duk merapu..
gooollllll...bola mlm nie menakutkn je kn..??huhu..nsib baik x skit jantung...kalu x lme dah msuk hspital sbb tgk bola...( AMARAN KEPADA SESIAPA YG SKIT JANTUNG JGN TGK BOLA )..hihi..p yg penting malaysia dah menang bola piala AFF suzuki cup untuk thun 2010 nie..thniah kpd pemain malaysia...huhu

kuharap cinta...jom nyanyi...

Kuharap... kau cuba memahami
Luahan hati ini
Yang ingin dicintai
Kuharap... kau dapat menghayati
Sentuhan jiwa ini
Yang ingin disayangi

Tiada balasan
Yang ada hanyalah alasan
Tiada jawapan
Yang ada hanyalah persoalan

Di manakah kejujuran
Di manakah ketulusan
Di manakah keikhlasan
Di manakah kejujuran

Kerana Tuhan hanya mahukan
Kejujuran, keikhlasan... cinta

Kuharap... kau dapat menghayati
Sentuhan jiwa ini
Yang ingin disayangi

Kuharap... kau cuba memahami
Luahan hati ini
Yang ingin dicintai
Kuharap... kau dapat menghayati
Sentuhan jiwa ini
Yang ingin disayangi

Di manakah kejujuran
Di manakah keikhlasan
Di manakah ketulusan
Di manakah keikhlasan

Kerana Tuhan hanya mahukan
Kejujuran, keikhlasan... cinta

Sunday, December 19, 2010

huhu..ku ingin kamu..

tibe2 je rse nk dgr blik lagu nie..hihi...knp ar lagu nie xx nah bosan dgr..padahal lagu nie lme doh...p x tau bbpe x  puas2 dgr...huhu..

Friday, December 17, 2010

tmpat li...hihi

pnat  giler...x psal2 de OT plk..huhu...dlu kalu duk kat poli kul 5 mmg dah x de kls lgsg dah..kul 5 tu mmg mse tido la..p duk keje die sume ingt duit je,.x psal2 kne ot smpai kul 7.huhu...mmg x best..ddah la sbtu keje gak..sy x ckup rhat la bos..hihi...(byk komen la plk norhajar nie..hihi).p kdg2 hepy gak duk situ..wlaupun pnat p byk bnde leh bljo...yg pasti report x siap2 lg..hihi...mls tul nk tlis report 2..x tau nk ckp pe..hihi..sape rajin tolg tlis report 2..p klinik 2 dah nk siap..ak x tau la nasib ak nape plk pas nie..
1 g yg ak x best duk kat site 2..ak geli dak2 yg wat kabinet..peerrhhh mate die..geli la ak..cm org gile seksual..cm x nah tgk org pempuan..ak nk wat keje pun x snang..kalu ikt kn ati nk sepak je manusia cm 2..ak x tau org 2 dtg dri ulu mne..x nah tgk pempuan agak nyer la..huhu..
kat site 2 ak bljo byk bnde...nk tau x p yg ak bljo..huhu..ssh la nk cite..pnjg sgt lor...nnti la kalu de mse ak cite ek..
1 g ak nk ckp..(eh ak nie pah satu satu nk ckp..x bis2...hihi)..yg nie last ek..ak rindu la kat kwan2 ak kat poli..dke s2 ak rindu korg sume..lmbt nyer la kte leh jpe...ak x sbar nk jpe korg sume...korg nk tau ak skrg bkn makin gemuk..tp makin gelap..dah cm ank org india dah..huhu..nnti msuk poli jgn tertukar ak ngan satia dah la ek...hihihi..

Thursday, December 2, 2010

HaRgaiLaH iBu KaNduNg kiTe..

wei bce la cite nie..cdih giler...hargailah ibu kandung kte ek...cite nie ak copy dr fb..hehehe...x tau btul ke x.cube hayati btul2 mesti menangis punye..hihi...


Bacalah kisah di bawah ini dengan penuh penghayatan…
Kalau nak kira, mak aku la harta yang paling mahal, paling berharga. Tak de nilai yang boleh disamakan dengannya. Aku cukup rapat dengan mak aku. Dia lah yang tahu dan ambil tahu kehendak anak-anaknya. Cukup memahami. Abah aku orangnya agak garang masa kami kecik-kecik dulu. Prnah kami kena ‘pelangkung’ dengan dia sebab lambat mandi pagi nak pergi sekolah. Sejak hari tu aku dah ‘kurang’ sikit dengan abah. Apa-apa masalah aku mengadu dengan mak. Mak laa tempat aku bercerita suka duka, mintak tolong buat keja sekolah, mintak duit belanja. Kena buli dengan kawan, semuanya mengadu dengan mak. Dengan abah, jangan kata nak mintak, nak bersembang pun tak berani.

Abah pagi-pagi lepas hantar kitorang pergi sekolah dia pergi ladang, tengah hari atau petang baru balik. Abah akan rehat terkadang tidur di pangkin bawah pokok rambutan tepi rumah. Macam tu la abah hari-hari, kami jarang dapat dengar suara dia, tapi kalau dia dah bukak mulut memang kena. Masa tu terkadang aku rasa mengapa la aku ada abah, kalau ada mak je kan bagus. Tapi mungkin jugak abah jadi gitu sebab keadaan hidup kami, kami dulu orang susah. Abah hanya peneroka felda, kerja teruk tapi pendapatan tak seberapa. Untuk tampung perbelanjaan keluarga dan belanja sekolah kami, mak buat nasik lemak dan kuih tepung bungkus.

Pukul 5 pagi mak dah bangun bungkus nasi. Pagi-pagi lepas hantar kitorang pergi sekolah, abah singgah letak nasik lemak dengan tepung bungkus kat kedai makan tepi sekolah. Masa tu nasik lemak sebungkus abah jual 30 sen, kuih tepung bungkus 15 sen. Kadang-kadang tu aku bawak jugak 2,3 bungkus nasik lemak jual kat kawan sekelas dapat duit belanja lebih hari tu. Aku dapat duk dengan mak sampai tingkatan 3, pastu aku masuk asrama vokasional Temerloh. Tapi tiap-tiap minggu balik kampung, sebab nak makan masakan mak. Keras tekak aku asyik makan nasik kawah, ikan jeket dengan sawi balak jer kat asrama. Petang jumaat balik kampung sampai rumah, terus cari nasik .

Mak, setiap jumaat dia dah tau, dia akan goreng ikan pelaling (ikan temenung), sayur togeh, ulam togeh dengan kacang botol, sambal belacan lada besar. Tu je favourite aku, ada set tu. Mamang makan tak ingat punya. Kadang-kadang tu mak masak kari ayam cair. Kalau kena yang tu, sehari 3,4 kali ulang makan nasik.

Duduk asrama 2 tahun, lepas SPM aku kerja sementara di Tekam Resort. Nama je resort sebenarnya. Aku kerja dalam ladang jugak, kerja banci pokok. Gaji masa tu RM400. Tu la pendapatan pertama hasil titik peluh aku sendiri. Hari ambik gaji tu seronok bukan main. Macam-macam dah plan nak beli barang. Benda yang paling aku teringin masa tu, pancing bermesin (bukan manual). Dapat jer duit, terus pergi pekan beli. Aku ingat lagi, harga pancing tu RM75 satu set.

Balik rumah, petang tu duit lebih bagi kat mak, sebab aku dah janji nak bagi duit pertama aku kat mak. Bayar balik duit minyak motor yang aku mintak kat dia setiap hari untuk pergi kerja. Menitik air mata mak bila dia pegang duit aku bagi tu. Aku ingat lagi masa tu dia kata “ni bukan duit minyak moto, ni duit kerja anak mak, alhamdullillah dapat dah mak merasa duit anak-anak”.

Aku kerja tak lama, aku dapat surat tawaran pergi UiTM (masa tu masih ITM) Shah Alam, jurusan elektrik untuk panggilan pertama. Masa tu, aku baru balik kerja, siap mandi, pastu makan. Mak masak sedap tengah hari tu. Tengah makan, mak cakap “haa…. makan puas-puas, nanti lambat pulak dapat makan macam ni lagi”. Aik…aku tanya mengapa pulak. Mak kata ada surat kat depan ry. Dan-dan tu aku pergi ambik baca. Melompat aku masa tu. Aku tunjuk kat mak. Dia kata dia dah baca tadi. Berair mata mak masa tu, kata dia… “lepas dah anak mak 2 orang. Tinggal 2 lagi tu, tak tau macam mana.”

Perbelanjaan aku masuk ITM masa tu, abang sulung aku yang tanggung. Masa tu dia di jepun study dan buat kerja part time jadi DJ. Masa aku tingkatan 4, mak bersalin adik perempuan. Kelahiran paling gembira bagi keluarga kami. Sebab sebelum ni kami 4 beradik semuanya lelaki. Abah la orang paling gembira. Dah lama dia nak anak perempuan. Adik perempuan ni jugak telah buat perubahan pada diri abah. Abah dah tak macam dulu. Sesekali aku balik, aku tengok abah yang mengasuh adik, lebih dari mak. Syukur pada Allah, harap adik tak merasa seperti apa yang kami rasa dulu.

Namun, setahun selepas adik lahir, mak jatuh sakit. Tapi tak de la teruk sangat, cuma setakat pergi klinik jer. Lepas sebulan lebih, sakit mak tak sembuh-sembuh. Abah bawak mak pergi ke Hospital pakar kat hospital Mentakab. Diorang ambik sample darah. Lepas seminggu, diorang panggil pergi hospital semula, dah dapat keputusan.

Ya Allah, ujian telah menimpa kami semua. Mak disahkan kena barah payu dara. Doktor kata, untuk selamat, mak kena operate selewat-lewatnya dalam tempoh sebulan. Bermula dari hari tu, kami sekeluarga tak senang duduk terutama abah. Merata dia cari tempat untuk berubat, sebab kalau boleh kami tak nak mak di operate.

Mak setiap hari menangis, bukan sebab sakit, tapi sebab dia risaukan adik perempuan yang masih kecik. Apa nasib adik bila dia dah takde nanti. Aku cukup tak tahan bila setiap kali mak tinggal pesan. “Mie… nak bancuh susu adik bubuh susu 2 sudu jer. Mie…. kain batik mak ada 3 helai yang baru dalam almari, nanti orang datang, bukak ambik”. Air mata memang tak boleh tahan.

Sampai masa, mak terpaksa operate jugak. Doktor kata kuman kanser tu dah merebak ke paru-paru. Masa tu aku ambik cuti seminggu, tangguh dulu pelajaran aku. Aku balik kampung, kena jaga adik. Lepas operate, mak dah mula jadi lemah. Kesian sangat aku tengok, doktor nak buat kemo, tapi tak boleh sebab badan mak terlampau lemah.

Lepas 2 minggu mak kat hospital. Dia dah beransur baik. Abah bawak balik. Mak sihat kat umah, tapi tak sepenuhnya, makan masih berpantang. Mak boleh berjalan, boleh buat kerja rumah macam biasa. Tapi tak lama, dalam sebulan lebih lepas tu, mak pengsan tiba-tiba. Abah bawak pergi hospital Jengka. Bermula hari tu…keadaan mak makin hari , makin teruk. Seminggu mak ditahan di hospital.

Kemudian, doktor bagi balik, keadaan mak dah elok sikit, tapi mak dah tak boleh berjalan masa tu. Kena guna kerusi roda. 2 hari je mak sempat duduk kat rumah, pastu abah terpakasa bawak mak pergi hospital semula, sebab keadaan mak dah terlalu lemah, mata tak boleh bukak, dah tak boleh bercakap, mak tak makan sejak balik ke rumah. Masuk jer makanan, mak akan terus muntah.

Doktor kata, penyakit mak dah teruk. Kuman dah merebak ke paru-paru dan hati. Sebab tu mak tak boleh makan. Selama di hospital, mak hidup dengan air dan ubat saja. Sayunya hati aku tengok muka mak dah cengkung, nafas tercungap-cungap. Tapi masa tu mak masih boleh bercakap. Satu yang aku amat kagum dengan mak, walaupun dia menderita sakit. Dia tak pernah dia sebut yang dia sakit. Kami berbual macam biasa. Macam takde apa-apa, boleh buat lawak dan gelak-gelak lagi. Walhal aku tahu yang dia menanggung sakit yang teramat sangat. Doktor ada terangkan pada kami adik beradik, macam mana nak jaga orang sakit kanser. Doktor kata penyakit ni panas, lebih panas dari suhu bila kita demam, kemudian semua sendi satu badan akan sakit, perut rasa lapar tapi tak boleh makan. Penglihatan akan kabur. Di sebabkan paru-paru mak dah rosak, bila dia bernafas dia akan rasa sakit. Seksanya aku tengok mak. Tapi dia tak tunjuk kesakitan dia pada anak-anak. Cuma bila dia tengok adik, dia akan menangis. Aku pun sama akan ikut menangis bila tengok mak peluk adik. Semakin hari, keadaan mak semakin teruk. Aku ambik keputusan untuk cuti satu semester. Abang aku yang di jepun pun balik.

Hati mak dah mula membengkak. Perut dia buncit macam di pam-pam. Berkilat dan boleh nampak urat. Mata mak dah tak terang, bila dia tengok satu-satu benda, dia akan nampak seperti ada benda macam semut tengah merayap. Dan masa tu juga, pemikiran mak dah menjadi tak berapa normal. Dia dah tak kenal dah orang yg pergi melawat dia, kecuali hanya anak-anak dia. Ada satu masa, aku tengah urut tangan dia, dia sapu kepala aku macam ada benda atas kepala aku, aku tanya kenapa. Mak kata ada habuk penuh atas kepala aku, jadi dia nak sapu buang. Masa tu jugak merambu keluar air mata aku. Walaupun dia menderita sakit, dia masih semangat menjaga kebajikan dan kebersihan anak dia. Dah hampir 3 bulan mak di hospital Jengka, dan selama tu la kami sekeluarga berumah di sana. Semua nurse dan doktor kami kenal.

Selama tu jugalah kami adik beradik jaga mak, urut dia, bagi makan ubat, mandikan dia, tukarkan baju dan segalanya. Walaupun kami lelaki, jururawat kat situ dah tak kesah. Pada mulanya mereka memang tak bagi orang lelaki masuk wad wanita lepas waktu melawat. Tapi kami jumpa doktor dan ketua nurse, , mintak kebenaran sebab kami takde adik-beradik perempuan (kecuali adik). Lagipun mak perlukan orang tunggu 24 jam, sebab bila mak kejang kena ada orang urut dia dan ni lah saja peluang yang kami ada nak balas jasa mak sementara hayatnya masih ada.

Akhirnya, kami bawak mak balik ke rumah. Sebab mak kata dia tak nak mati di hospital, dia nak mati di rumah sendiri, nak tengok anak-anak dia dan suami dia. Kami mintak dengan doktor, dan doktor benarkan. Doktor kata, memang mak dah takde harapan. Bila mak sampai rumah, suatu keajaban berlaku. Mak mintak makan, kemudian ingatan dia normal semula. Cuma mata dia jer masih kelabu. Dia makan, kami bagi semua makanan yang dia suka. Apa yang dia sebut, kami cari. Kami ambik semua baju baru mak, kami pakaikan pada dia. Mak sembang dengan semua orang, mintak maaf dengan semua. Mak terpaksa baring mengiring, sebab perut dia semakin membesar.

Lebih kurang seminggu mak kat rumah. Mak nazak. Hari tu pagi sabtu. Nafas mak tersekat-sekat. Masa tu mak dah dak boleh bercakap, suara dia keluar amat perlahan. Kita kena letak telinga kat mulut dia baru boleh dengar. Tengah hari tu, kami dah tak sampai hati lagi tengok mak dalam keadaan tu. Seksa sangat, umpama ikan dilempar ke darat.

Kami sekeluarga berbincang. Tanya pendapat orang tua, dan melihat kepada tanda-tandanya, hari ni mungkin sampailah masa tamatnya penderitaan mak setelah sekian lama. Kami dah tak sanggup tengok mak terseksa lebih lama. Kami adik-beradik dan abah pergi pada mak. Kami mintak ampun, mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki, mintak halal makan minum kami, mintak halal air susu yang kami minum.

“Mak… emie mintak ampun, mintak maaf segala dosa emie pada mak, dari hujung rambut sampai hujung kaki. Emie mintak halal makan minum emie selama ni, emie mintak halal air susu yang emie minum.” Banyak lagi aku nak sebut pada mak, tapi tak terkeluar dari mulut. Ya Allah kenapalah jadi macam ni. Kami kucup dahi mak, kami cium kaki mak. Air mata mak mengalir. Kami letak adik tepi mak. Bagi mak cium adik. Sayunya aku tengok. Air mata mak mengalir setiap kali bila tengok adik. Kesian adik, lepas ni dia dah tak dapat jumpa mak. Tak dapat merasa kasih sayang mak lagi. Mak bisikkan sesuatu pada abah. Air mata abah mengalir. Nilah seumur hidup aku nampak abah menangis. Abah kucup dahi mak. Kemudian, dengan amat terpaksa kami terlentangkan mak. Aku terpaksa, kami terpaksa. Kami sayangkan mak. Tak nak mak terseksa lagi. Tak lama, mak sesak nafas, abah ajar mak mengucap. Allahhuakbar, aku saksikan sendiri, betapa seksanya menuju kematian…betapa teruknya sakaratul maut. Inilah yang dinamakan ‘mabuk kematian’. Amat dahsyat dan menyakitkan… Tengok saja pun dah tak tahan. Apatah lagi yang merasainya.

Akhirnya….“Innalillahiwainna ilaihiroo-jiun….. ”
Ibu tercinta pergi buat selamanya………
Maaf, setakat ini sahaja sanggup saya tulis kisah ini….. linangan air mata dan Al-Fatihah sebagai noktahnya.

INGAT!!! IBU KANDUNG HANYA SEORANG SAHAJA DI DUNIA INI. JIKA DAH TIADA, MAKA TIADALAH GANTINYA. SYURGA ITU DIBAWAH TELAPAK KAKI IBU. KEPADA MEREKA YANG MASIH MEMPUNYAI PELUANG, AMBILLAH PELUANG INI, CIUM TANGAN IBU ANDA, MINTAK AMPUN PADANYA. GEMBIRAKAN DIA.

~Sekian, semoga kita semua dapat benar-benar menghargai ibu kita. Hiburkan hati ibu, gembira kan mereka selagi mereka masih hidup. Berusahalah untuk menjadi anak yang soleh atau solehah yang dapat membuatkan mereka berbangga memiliki anak seperti kita..~

Monday, November 29, 2010

li....li....li..

nk cite skit sal li nie..huhu.mmg x best gler li ari pertame nie.x tau bnde lgsg...pg cm biase la tggu kan main lame g kat dlm pjbt..last2 die ckp suh g site...g la ngan dak2 prtikal yg lain..5 org praktikal skali ngan ak..ak sorg je puan..huhu...p ok la wat site..best je..last2 petg die suh g pjbt...ak ingt wat nape kat pjbt..kene jd kerani..mmg pelik rse...p layan je la..p ak rse esk ak kne jd kerani gak.siap de meje untuk ak..huhu..bis report ak kat g nk tlis nape..nk lukis mesin fotostat ker??kn best kalu bos 2 phm ak..huhu..p ak rse die tkt kot nk lpas ak sorg puan kat 2..."wahai bos ku insyaallah x de pape ek ak sorg situ.."..huhu..ak x boh jd kerani..tlg..tlg...

Sunday, November 28, 2010

tkt...tkt..tkt...

idup x bis2 ngan tkt n debo..huhu..ari 2 debo result.mcm2 pkir.."kalau n kalu dan kalau"..byk nyer kalau..p alhamdulillah la ak dpt result cm 2..wlaupun down giler..huhu..serabut giler rse kpale ak ek..esk lak dah start li..dah la ak sorg je pmpuan..huhu...kdg2 rse geram giler poli nie..org sbuk cuti die sbuk suh start bljo awl..pe bende tau poli nie...huhu..hrap sume nyer baik je esk..x tau dah nk ckp pe srabut giler dah kpale ak nie..

Sunday, November 21, 2010

huhu..

cdih nyer kak ak blik dah..bosan nyer jd ank tggal blik..x tau nk wat pe..ssh nyer la adk brdik skit nie..sorg x de sunyi je jd umh nie...bile de slalu gduh.huhu..ble x de tercari2 nie la jd nyer..smlm best je..kte org wat bbq ngan spupu..wat kat umh ak..best nyer..byk mknan..gemuk blik la ak.huhu..tlg2..nafsu mkn ku smakin m'jadi2..pe ak nk wat nie..????kwan2 jgn terkejut kalu jpe ak nnti..hehehhe...x tau la nk ckp pe...

Thursday, November 18, 2010

Thursday, November 11, 2010

yahoo...blik kmpg..

   ari rajin ak nk post blog..hehhe..sbuk je blik kmpg..smpai nk bace buke nk exam pun jd mls & ble bce pun cm x msuk je lam otak nie..x tau la result nnti cm ne..huhu...p mls ar nk pkir..wat skit otak ..baik wait n see je kn..eh nk cite sal nk blik ari 2 t'crita plk sal exam..huhu.pas exam telekom ari 2 duk sbuk2 tgk org nk blik..sdih la plk tgk an n biah blik awl.sbb nnti 6 bln kte org x jpe..mlm plk tggal la ak,dayah(rumate),dayah ahmad,tirah,ain n nad..pas maghrib ak n rumate ku sbuk duk kms brg..smgt nk blik katekan biar pun umh dkt je..ngade je lbih.heheh..pas 2 planning nk tido lwat nk sembg2 dlu.p cm sdih plk lepak x ckup org...last2 sume tido awl tggal ak n ain je tido lwat..nie rumate ak la punye psal tido awl..last2 smpai yg lain skali tido awl.ak tido pas sbuh trus duk tgk cite autumn in my heart(jiwang nyer ak)heheh..x malu lak 2 tgk cite smpai ngis.esk nyer kul 10 nad dtg bilik kejut kte org..ckp die nk blik dah..pas sorg2 blik..huhu..ptg skt mak ayh kte org dtg..pnat giler bwak trun brg2 dri bilik..dah la byk..huhu...mule2 tgk skit je.p ble dah kms sume nyer byk giler brg ak..mak ayh ak dtg paling lmbat..huhu..cm ne la kte jpe 6 bln akn dtg..heheh..msti sume dah brubah kn..ble jpe nnti umo ak dah 20 dah..heheh..tue nyer sy..k la x tau dah nk taip pe dah..jge diri lek lok ek kwan2 ku..syg korg sume..jpe nnti ek..nnti kte duk 1 rumah plk..hehhe..lupe nk ckp kat an n ain "thank ye tggal kn vdeo 2 untk kte org..due2 vdeo 2 best..wlaupun sbuk2 stdy nk exam smpat g korg wat vdeo 2 "..

slmat tgal blik ku..


                                  nie barg ak.                                   barg rumateku
barang ak n rumate ak..
nie brg dayah ahmad..
(antara 3 org brg sape paling byk??)


bile kte org jpe kamera...cm nie la jd nyer.





  

nyet..oh..nyet...

nk tau pe 2 nyet??nyet 2 ialah monyet...nk cite la skit sal monyet kat kmsis nie.geram tul la nyet nie..ske wat kcau dak kmsis..tiap2 ari kalu nmpk je nyet msti die nk main kejar2 ngan kte org..nk2 ble bwk mknan..ske je kjar kte org..pas 2 ble duk kat blik je ske sgt sepah kn tong smpah org kat dpn blik..aduh la nyet nie..dak kmsis plk klu nyet dtg je msti mulut die bunyi cm nie.."arrrrrggggghhhhh"(cm jpe hantu je jpe nyet.).pas 2 yg lain sume cpt2 ttp tgkap blik..tkt nyer kalu nyet msuk..nyet plk kalu msuk bkn pndai nk sopan msuk blik org...dah la abis mknan(ubat batuk pun leh mkn gak..huhu) sume die ambik...ats katil wat cm tmpat clubing bg die duk lmpat2..mmg kcian blik sape yg die msuk...skali dtg bkn sorg2..byk lak 2 cm pesta je die wat..cam2 saiz de...x pyh nk g safari..g je kamsis psmza bg sape2 nk tgk n main kejar ngan nyet 2..hahha..
(cerita kat kamsis)
nie de skit gmbr2 nyet yg sengal.





Wednesday, November 10, 2010

urmmm...

de byk bnde nk cite nie...sal duk kmsis ari 2..sal blik umh n sm2..p mls sgt nk taip...tlg ak..
ngade tul ari 2 mse tgh exam cm2 pkir nk post 2 la nie la..skrg nie mls la plk...tggu ek nnti ak post..

Friday, November 5, 2010

sory trah

trah sory ar video x leh nk upload..huhu

HePy BuFdAy TiRaH LakSaNa..(06.11.1991)..

hepy bufday trah..smoga berjaya dlm sume bidang ek n dunia dan akhirat...
sory ar kalu kalu x ske kne kicap, bedak, masker n plantar..hehheh
comel ngat muke mu ble pkai bnde 2 sume..hehehe...
kalu mu nk tau bnde 2 baik untuk muke..kahkahkah...
yg psal hadiah 2...pkai la time prlu ek...
krtif x hadiah yg ak n dayah bg 2..
gune habis ek...
mhal ak n dayah bli 2..
hehhe
gmbar x leh nk upload la ek...
video nie je leh upload untuk mu
 ain yg wat...
simpan video nie ek......
hehheh
video

Thursday, October 21, 2010

GAMBAR2 AKJ 2010

nie la gmbar time akj ari 2...p de 2 org g dak kls ak x g...tggl la byk nie kls ak yg g...

profile baru...

heheh..cntik dok profile bru ak..???
lme dh x tlis kat blog nie..ari nie rajin plk nk edit blog nie x tau knp..biar pun keje byk g kne wat..huhu..knp la ak mls ngat nk bke buku nie...2.11 nie ak nk start exam..tkt nyer..rse cm x tau pape sem nie..ssh giler subjek sem nie..cm ne la result ak nnti kalu mls je...huhu
hah...ari nie ak blik umh...best nyer blik umh..2 mggu dah ak x blik umh...p bosan de gak duk umh nie..x tau nk wat pe..nk bke buku mls...hehhe.



Friday, September 17, 2010

2syawal..

ari nie paling penat ooohhh....tp mmg best giler ari nie...
pg nie ma ak msk nasi ayam..wauu sdap nyer...n kteorg bakar satey msak je trus msuk mulut...
2 la jd hidang skit je satey..hahhaha
start kul 2 kwan ak meka n geng die dtg umh.x smpat mkn lg kwan kak ak plk dtg...smpai nk mkn nasi aym pun ikt turn..kcian kat die org..heheheh
tp g paling kelakar time kwan kak ak nk bsuh tgn die...cm ne die bke entah paip 2 smpai tercabut..muke die tkt giler...huru hare umh ak..hahahaha...
pas 2 dlm tgah sbuk2 kwan ak g pempuan lak dtg..
kecian kat diorang duk kat ruang family..
dah la bg air n kuih je...
duk lepak ngan die org smpai la ptg...
kpd kwan2 ak sory la ek..n yg x smpat mkn 2 mntk maaf la...korg lmbt sgt mri umh,,hehhe
mlm plk g umh sdare aku kte org wat bbq..hehehe..
kejap je wat..:(..sbb arang x ckup..huhu
nie la abg2 spupu ak..awl2 x boh sdia..
nie kaki wadi..hahha

makanan untuk rye ke 2..huhu

bergambar smbil bakat ayam.
jom mkn daging

k.long n wadi yg ngotor...wekkk

sedih...

huhu..mls nyer nk bljar g..tggal bape jam g nk g poli...knp kejap je ase duk umh..huhu
dah la pas nie mmg busy giler ngan assignment nyer,test kuiz n lain..p yg paling tkt skali li x jpe tmpt g..huhu
sebut sal li wat ak bengang je...kalu ak tau cm nie baik ak pilih tmpt yg tul2 dah tau...huhu..cm ne nie li dah la nk summit 30 nie..tp tmpt x jpe lg..huhu..tolongggggg....cm ne ar kalu kte  dpt g tmpt li 2 lam mse 30 nie???
huhu...
n 1 lg...wahai kwan2 ku yg 1 group ngan ak ble nk wat asgment en suhaimi..pening je ak cri...x jpe pun...

Tuesday, September 14, 2010

huhu...

cite yg rye ke 2 nnti la ak post ek..sbb gmbr x msuk lg..hehhehe

CeRiT@ aR! RaYa..heheheh


lme dah x tlis blog..bru wat p dah mls nk tlis..hahhaha..
gedik je ak ek...hahha
cerita sal ari rye..mmg best..
walaupun duit rye dpt skit je..hhahaha
1syawal
ari nie mak ak msak nasi minyak je..
p best gak.
rmai gak sdare mare ak dtg umh..
petang 2 kluar kejap g rye ngan apiq n kero.
g rumah aina..mkn2 kat sne..hehhe
lme gak duk umh aina..pas 2 kte org kluar ingt nk g rye kat umh kwan lain..
p kwan 2 x de...blik je la...:((..
nie de bape kpg keping gmbr rye pertama...hehhe
nie gmbar tangge yang baru siap kat masjid..hahahha

nie ak n k.long kebosanan...hehheh
nie...MY FAMILY...
thun nie pkai bju wrna wrni..hehehhe

nie ak nk g slat sunat...
suci x muke ak..hehehhe






Wednesday, September 8, 2010

esk raye....

tak sabar rase nyer nak rye..ehhe..
x tau la best x rye thun nie..
yg pasti rye thun lpas paling x best..huhu
mntak2 thun nie best rye..hehhee
thun nie rye sume barang kak aku yg belikan..
time kasih kak long bli brg2 nk rye..
heheheh...




Monday, September 6, 2010

tlg...

cm ne nk msuk lagu nie.,..
ak dah try copy paste html die..
tp x dpt gak..huhuhu

dak baru...

firrst time aku tlis blog nie...
x tau nk ckp pe..
yg pasti ari nie mule la ak tlis blog nie..
x tau la tahan lame mane blog ak nie..
sbb ak cpat bosan bile wat sesuatu perkare berulang kali..
hehehhe..
semalam 5.9.2010..
best sangat dpt jumpe dgn kawan-kawan kls mase sekolah teknik dlu..huhu
dpat bbke puase ngan die org kat kfc..
nie mse sblum b'bke pose..
kte org duk sembg n sesi bergambar..hehheh






tgh busy2 duk tye khabar masing..huhu
c.wan sibuk duk msej dgn awek die..haha